بدون شک یکی از اساسی ترین جنبه های بازاریابی، تحقیقات بازار است که میتوان آن را قلب تپنده بازاریابی و دنیای مدیریت دانست. در واقع تحقیقات بازار هنر گردآوری اطلاعات است که به شما اطلاعات مهمی از مشتریان و رقبای بازار میدهد.
این مقاله که از آن بعنوان دستیاری برای حرفه ای های تحقیقات بازار یاد می شود نوشته "اسکات اسمیت" است که در سال 2012 منتشر گردیده و شامل 8 فصل است:
برای مطالعه بیشتر و دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید...
1. معرفی تحقیقات بازاریابی2. تمرکز بر طراحی تحقیقات
3. اطلاعات ثانویه
4. انجام مصاحبه
5. انواع مصاحبه
6. تحقیقات کیفی و مشاهدات
7. روشهای نمونه گیری
8. آزمایش
شما میتوانید این مقاله ارزشمند را به زبان اصلی از سایت MBA Journal دانلود کنید!
دانلود مقاله اصول تحقیقات بازار ( Basic Marketing Research):
(159 صفحه)